نرم افزار لاین فیلتر میشود یا محدود !؟

 

317898_595731

این روزها استفاده از گوشی های هوشمند فراگیر شده و کاربران مرتب نسبت به نصب نرم افزارهای مختلف روی موبایل خود اقدام می نمایند، برخی از این نرم افزارهای پراستفاده شبکه های اجتماعی تحت موبایل هستند که یکی از معروفترین های آن نرم افزار لاین می باشد، برنامه ای محبوب و پراستفاده حتی در ایران!

 

در چندی پیش خبری دست به دست در اینترنت پخش شد با این عنوان:
با دستور مقام قضایی ۳ نرم افزار پیام رسان لاین، واتس آپ و تانگو تا ساعتی دیگر فیلتر می‌شود، بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که مقام قضایی دستور فیلترینگ 3 نرم افزار پیام رسان را صادر کرده است و تا ساعتی دیگر 3 نرم افزار تانگو، واتس آپ و لاین فیلتر شده و امکان استفاده از آن فراهم نمیباشد.

 

این خبرها در حالی منتشر شده که در هفته جاری تکذیب فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایل (به غیر از لاین) اعلام شده است:
لینک خبر:  تکذیب فیلتر شدن وایبر و واتس‌ اپ

پیش از این نیز اعلام شده بود که نرم افزارهای موبایلی هیچگاه فیلتر نمی شوند، بلکه به صورت فیلترینگ هوشمند، دسترسی به بخش هایی از آنها مسدود می شود. (در سال 1392 نرم افزار وی چت که کاربرد مشابه ای با نرم افزار لاین داشت به طور کامل در ایران فیلتر شد)

در حال حاضر طبق اعلام کاربران ، بخش های تایم لاین، ارسال عکس و تماس ویدئویی در نرم افزار لاین دچار مشکل و اختلال شده است.

 

در مورد برنامه لاین بیشتر بدانیم:

لاین (به انگلیسی: Line) یک اپلکیشن پیام رسان فوری مخصوص تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی است. لاین به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر به تبادل پیام های متنی، عکس، ویدیو و موسیقی بپردازند. لاین همچنین امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را از طریق بسترهای اینترنتی(voip) برای کاربران خود فراهم می‌سازد. لاین در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه‌اندازی شد و در ظرف دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ژاپنی بدل شد. به طوری که در نوامبر ۲۰۱۳ تعداد کاربران آن در سطح جهانیبه مرز ۳۰۰ میلیون نفر رسید که از این تعداد ۵۰ میلیون آن را ژاپنی‌ها تشکیل می‌دادند. لاین در ابتدا برای گوشی های هوشمند اندروید و IOS ارائه شد؛ ولی بعداً در آگوست ۲۰۱۲ نسخه مربوط به گوشی‌های بلکبری نیز عرضه شد. نسخه ویندوزفون و آشا نیز یک سال بعد و در سال ۲۰۱۳ برای کاربران ارائه شد. در آگوست ۲۰۱۳ با اضافه شدن بخشی به نام تایم‌لاین، این برنامه از یک پیام‌رسان فوری به یک شبکه اجتماعی تغییر کارکرد داد. اضافه شدن دکمه‌های لایک امکان درج کامنت، امکان تشکیل گروه‌ها و تخصیص پروفایل شخصی برای افراد بیش از پیش ماهیت این برنامه را به یک شبکه اجتماعی نزدیک می‌کرد.

 

نظر شما چیست؟ آیا به مانند وی چت ، نرم افزار لاین فیلتر می شود؟





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 16:53 | نويسنده : MiLAD |